شعرهای مفتون امینی

شعرهای مفتون امینی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

برنامه رادیو فرهنگ درباره شعر و زندگانی مفتون امینی


برنامه سفر به شعر رادیو فرهنگ 12مهر1396 درباره زندگی و شعر مفتون امینی با اجرای استاد پاشا

۱۲ مهر ۹۶ ، ۲۱:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نظر عمران صلاحی درباره مفتون امینی

 

نمی دانم چرا این همه از مفتون خوشم می آید. نمی دانم چرا شعر و سخنش به دلم می نشیند.انگار خیلی از حرف ها را که من نتوانسته ام بگویم او گفته است. من خیلی از حرف های دلم را در شعر او یافته ام.بعضی از شعرها و کتاب ها بعد از مدتی کهنه به نظر می رسند،اما "عاشیقلی کروان" برای من همیشه تازه است.کاروانی است که در آن "عاشیق ها" همیشه با طراوت می نوازند و می خوانند. هر بار این کتاب را به دست گرفته ام ،انگار بار اول است که آن را می خوانم. مفتون در "عاشیقلی کروان" از عشق سخن می گوید ،از انسان و طبیعت که همیشه تازگی دارند.

عمران صلاحی


۱۲ مهر ۹۶ ، ۲۰:۳۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کتاب الکترونیکی وسواس مهربان شعر

کتاب  وسواس مهربان شعر اثر سیناعباسی هولاسو خوانش دوباره اشعار مفتون امینی شاعری که در آستانه 92 سالگی زندگانی پربار خویش قرار دارد و همچنان با روحی سرشار از عاطفه و قلمی شیوا می سراید،است.

به گفته سیناعباسی هولاسو، مجموعه اشعار و سخنان مفتون دل نشین است گویی که خیلی از حرف ها را که نتوانسته است مطرح کند در شعر او یافته است.مفتون امینی شاعری است محتوا گرا و مضمون ساز که مضامین رئالیستی و بیشتر عینی ابزار کار او را تشکیل می دهد. او این عینیت را به دوگونه در سروده هایش مطرح می کند.مفتون امینی همه چیز را به صورت تجربی از دریچه همسانی و عدالت می بیند.درهایی را از همین دریچه باز می یابد.


۱۲ مهر ۹۶ ، ۲۰:۲۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰